donderdag 6 januari 2011

Achterblijvers


Deze jongens zitten al sinds de zomer op mijn verwarming. Ze hebben al heel wat (POPPETJE) broertjes en zusjes zien komen en gaan, maar zij zijn al die tijd gebleven. Ik heb ze net nadat de eerste lading naar de winkel was gegaan gemaakt, in een tijd dat ik nog niet altijd bezig was met een opdracht of een kadootje.
Het is de bedoeling dat ze binnenkort van plek gaan ruilen met een paar (POPPETJE)s die al een tijd in de winkel liggen, maar ik moet zeggen dat mama Judith het daar wel moeilijk mee heeft. Ik houd van al mijn (POPPETJE)s, maar met sommige heb ik toch meer dan met andere en deze drie behoren zeker tot mijn persoonlijke favorieten. Dus terwijl ik nog even van hun gezelschap geniet, wil ik ze aan jullie voorstellen.
De oudste van het stel zit rechts, Frits de eekhoorn. Meestal knabbelt hij met een enigszins zorgelijk gezicht op een eikeltje. Frits is lief en een tikje schichtig en helemaal ontworpen door mij. Hij heeft zich van de herfst erg vermaakt in mijn herfsttafel, maar zit nu het winter is zelfs op de verwarming af en toe nog te rillen.
In het midden zit Ying, van Chinese afkomst. Ik dacht aanvankelijk dat hij een hele schattige panda zou worden, maar toen hij af was, bleek hij toch een beetje lijp. Wat er precies in zijn hoofd omgaat, kom je nooit te weten, soms denk ik dat hij niet helemaal met beide benen op de grond staat. Hij is een beetje een party animal.
Links zie je Gianni P. (voor Pistacchio). Zoals je aan zijn uiterlijk waarschijnlijk al wel had gezien, is hij een Italiaan. Hij is een tikje macho, maar wat vooral opvalt, is dat hij altijd vrolijk is. Bovendien moet ik de vrouw nog ontmoeten die niet onmiddellijk smelt bij die stralende glimlach! Hij houdt erg van de zomer, maar een beetje kou vindt hij ook niet erg.

Drie totaal verschillende karakters dus, maar ze lijken het goed met elkaar te kunnen vinden. Mama is daarom blij dat ze in ieder geval samen naar de winkel zullen gaan en nog even steun aan elkaar hebben voordat ze echt het avontuur opzoeken in de grote, boze wereld. Ik zal ze wel missen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten