zaterdag 8 januari 2011

Beginjaarsoverzicht

Aangezien 2010 een voor mijn doen bijzonder stabiel jaar was, het eerste in meer dan 10 jaar zonder veranderingen op gebied van werk/studie, woonplaats of relatie, heb ik het eindejaarsoverzicht dit jaar overgeslagen. (POPPETJE), een korter kapsel en een paar mooie reizen, dat was 2010.
En is het eigenlijk ook niet veel interessanter om te kijken wat het nieuwe jaar tot nu toe heeft gebracht? Ik bedoel, 2010 is zo... 2010.

Nieuwjaarsdag begon ik gezellig met vrienden. Een goed begin. Ik begon een nieuw haakproject (een miniversie van mijn buurchihuahua) en vond een schat: een muts en vingerloze handschoentjes die ik al jaren kwijt was! Als dat geen teken is... 's Avonds met Wendy onze (POPPETJE) van het jaar wedstrijd online gezet, dus ook (POPPETJE) ging goed het nieuwe jaar in!

Zondag moest ik weer aan het werk, en dat was ook het eerste moment dat ik dat weer zag zitten. De vakanie was net lang genoeg.

Maandag had ik een relaxte eerste schooldag en schreef mijn eerste blog hier. Nog zo'n goede start!

Dinsdag was minder vrolijk: mijn arme Kronan scheurde zijn velg op weg naar school. Een gapende wond, waardoor je zomaar op de binnenband keek. Gelukkig tegen het eind van onze tocht van een uur, maar toch pijnlijk.

Woensdag bracht ik Kronan naar de dokter in Nieuwegein. De tocht er naartoe was bar, over fietspaden vol bobbelig ijs. Dat moet een hel zijn geweest met een gescheurde velg, maar dappere Kronan gaf geen kik. De fietsenmaker leek ook enigszins geschokt door de omvang van de verwonding. Ik vond het een naar gevoel mijn lieveling achter te laten bij een onbekende en ging met een raar gevoel de tram in.

Donderdag was gewoon donderdag, al moest ik dus lopend naar de Zumba en hadden we les van iemand anders, omdat Gio bezig was wereldkampioen line dance te worden. En werd ik de trotse eigenaresse van een 8 schots klappertjespistool! Ik keek ook een documentaire over Bond girls, ter voorbereiding op vrijdagavond.

Vrijdag kreeg ik na mijn laatste les een aangename verrassing: de fietsenmaker stond op mijn voicemail, ik kon Kronan ophalen! Het was een gelukkig weerzien. Kronan was weer helemaal fit en leek niet al te zeer van slag door de ervaring, al voelt hij zich duidelijk nog niet op zijn gemak met een glimmend zilveren achtervelg. Gelukkig is het voorlopig donker als we naar school gaan en met dit modderweer zal de glim er in ieder geval snel af zijn en dan valt het echt niet meer op.
's Avonds hadden we nieuwjaarsfeestje op de scouting, in het thema James Bond. Ik haalde mijn designed by Percy Irasquin, handmade by Judith gouden jurk weer eens uit de kast en verstopte daaronder mijn klappertjespistool. Bond girl spelen is wel een beetje koud in de winter... Onze explorers bleken topacteurs en -regisseurs/producers en de dubbelpremiere van de nieuwste Bondfilms inclusief making of was een groot succes.

Al met al geen slechte week dus, afgezien van het drama van Kronan, maar ook dat liep toch goed af. Ik zie het wel zitten met 2011!

2 opmerkingen:

  1. Klinkt als een goede start, en als alle problemen dit jaar van omvang van een gescheurde velg zijn, wordt het een mooi overzicht aan het einde van het jaar!
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een goeie start dus!!
    blij dat kronan weer heel is!

    BeantwoordenVerwijderen