maandag 10 januari 2011

Rails!

Zaterdagavond liep ik, zoals wel vaker, een klein half uurtje rondjes op Utrecht Centraal, kwestie van slechte aansluiting in de avonduren (wat dan vaak weer leidt tot avonturen). En of het nu was omdat ik voor de verandering eens geen muziek had om in mijn hoofd mee mee te zingen of dansen, of misschien omdat ik heel nodig naar de wc moest (fijn, zo'n reis met sprinters als het toilet op het station al dicht is...) of omdat ik een reepje (h)eerlijke chocola had gekocht, voor het eerst liep ik daarbij in de bocht terug aan het einde van de hal netjes over het lijntje blauwe tegeltjes op de vloer. Ik maakte de bocht wat ruimer om een eenzaam zwart tegeltje mee te pikken en keek vervolgens om me heen of dat ene zwarte tegeltje daar toevallig zat of ook nog bij een patroon hoorde. Er bleken er vier in een rechthoek te zitten, ver van elkaar, maar blijkbaar toch bedoeld als patroon. En toen zag ik ineens ook het andere patroon: op de vloer van Utrecht CS staan gewoon rails! Nooit gezien! Nou ja...

1 opmerking:

  1. Haha, ik kan me ook nog herinneren dat ik het ontdekte!
    Was in het midden van mijn eerste studiejaar, na een maand of vijf vier dagen in de week twee keer per dag over de rails te hebben gewandeld...

    BeantwoordenVerwijderen