zondag 17 april 2011

Zonder suiker

Ik vier geen carnaval, dus ik hoef ook niet te vasten, al zou me dat waarschijnlijk beter bevallen dan het carnavallen. Dit jaar ben ik halverwege de vasten toch een beetje aan het vasten, al is het niet om die reden. Ik had al een tijdje een beetje last van mijn buik, begonnen met stress en niet meer over gegaan. Daarom ben ik nu even van de suiker af.

Ik ben natuurlijk helemaal niet gewend erop te letten en dus vergeet ik af en toe dat ik iets niet 'mag'. Op school vrijdag heb ik dus toch gezoete koffie gedronken (uit zo'n zakje, waar de zoet al in zit) en gister heb ik zelfs per ongeluk het koekje bij mijn thee opgegeten.

Wat ik moeilijk vind, is dat ik al die dingen met suiker die ik at, moet vervangen door iets anders. Ik weet af en toe niet meer wat ik moet eten, en daarbij heb ik dus meer honger, want dingen zonder suiker geven minder energie dan met. Vooral op school is het lastig. De koekjes zijn vervangen door crackers en de ontbijtkoek door rozijnenbrood, voor de extra energie nog wat gedroogde vijgen. Ik kwam er vrijdag een lange dag mee door, maar moest wel heel snel eten toen ik thuis was!

Niet snoepen vind ik verder niet zo lastig, zeker zolang ik nog een beetje buikpijn heb, dan heb ik toch niet zo'n trek. De koekjes die ik nog had, heb ik opgevoerd aan onze scouts, en de paaseitjes liggen hier gewoon heel decoratief te wezen in hun mandje. Ik had voor vandaag een broodhaantje willen kopen om toch iets pasigs te 'snoepen' te hebben, maar dat ben ik vergeten. Nou ja.

1 opmerking:

  1. Het schijnt dat annanas heel goed vult, en laten die nou in de aanbieding zijn!
    Succes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen