zaterdag 14 mei 2011

Tweedehandsje

Kringloopwinkels zijn wonderlijke dingen, vooral zo een als bij ons: een echte ouderwetse, degelijke, voor het goede doel, in een kleine plaats, gedraaid door grotendeels 60+ vrijwilligers. Het is een kneuterige bedoeling met een ingewikkeld bonnetjessysteem waarvan het nut niet duidelijk is, het ruikt er muf, er is ontzettend veel troep te krijgen, maar daartussen liggen af en toe ware pareltjes verstopt.

Ik houd ervan, juist dat suffige waar dan toch hippe dingen uit komen. Juist de magie van zo'n unieke vondst maakt het extra leuk, vind ik. Als tiener haalde ik al een aantal van mijn meest fameuze/beruchte kledingstukken bij de kringloop. Absolute toppers waren bijvoorbeeld de galajurk waarin ik verscheen op mijn eerste Kerstbal in de 3e klas, en die onlangs nog dienst deed bij het Bal Masqué voor de eindexamenkandidaten dit jaar, of, en ook die is er nog, al draag ik hem alleen nog om te verkleden, een fuchsiaroze nepbondjas, die ik toch een paar jaar als winterjas heb gedragen (tot ontzetting van sommigen haha); een bouwvakkerstuinbroek (ooit hip en nu verfbroek), een legertrui voor de scouting, een retro trainingsjasje met strepen op de mouw, ouderwetse bloemenbandjes voor onderaan hippiebroeken: mede dankzij de kringloop ging ik cool door het leven.

Donderdag deed ik weer zo'n vondst, twee eigenlijk. Een heel leuk jurkje, zelfgemaakt maar ontzettend netjes afgewerkt, dat echt precies past en heel mooi zit, en daarbij een schattig tasje in (vrijwel) dezelfde kleur lichtblauw. Alsof het zo bedoeld was! Ook wat ik zocht, kussens voor (POPPETJE) en een stukje witte voering, vond ik. En nog een lief ouderwets armbandje. En dat alles voor een diepte-investering van 8 euro. Jeej!




















Het woei nogal hard, dus de aan-foto is niet zo erg goed gelukt, maar voor het idee zet ik hem er toch maar bij:


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk jurkje en het staat je goed!!
    Ik ga je volgen en ...o jee, ik ben volger nr. 13! Als dat maar goed gaat (net als gisteren met de Blogger storing op vrijdag de 13e ;))

    Ik kom hier trouwens via mevr. Snoeshaan, die ik nu ook ga volgen.

    Groetjes,
    Karin ---De Merle--- (ook dol op kringloop)

    BeantwoordenVerwijderen