zaterdag 4 juni 2011

Haken tegen de wol

Vanavond haakte ik weer eens een poppengiletje (zie hier voor het patroon). Eentje die al heel lang op de lijst stond, voor een (POPPETJE) collectie die ik morgen online wil gooien, dus het werd hoog tijd om dat giletje te haken. Toen ik eraan begon, vroeg ik me al af of de wol wel genoeg zou zijn. Ik verzon al hakend een alternatief met een tweede kleur voor het geval dat, maar hoopte toch wel heel hard dat het zou lukken, want ja, het originele ontwerp had ik niet voor niets zo verzonnen. En ik merkte dat ik met die stress van wol tekort steeds harder ging haken. Alsof ik tegen de klok haakte, in plaats van tegen de wol. Het mocht (uiteraard) niet baten: het laatste rijtje van het laatste voorpand kon er niet meer uit. Toen heb ik maar het laatste rijtje van het andere voorpand ook uitgehaald. Beetje rekken en t gaat best. Niemand die het ziet. Heb ik toch mijn zwarte giletje, dat morgen nog een beetje opgesmukt gaat worden en een bijpassend broekje krijgt. Nieuwsgierig? Als het een beetje mee zit, zal ik morgen een foto posten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten