zondag 31 juli 2011

Magic Skirt

Ik had Amerikaanse inspiratie beloofd voor deze week, dus die zullen jullie krijgen. Ik ben er nog niet doorheen! Voor vandaag: de magic skirt.
Ik ging met mijn zusje natuurlijk ook shoppen, en op onze trip startten we bij een soort hippiewinkeltje. We keken naar een rek met vrolijk gekleurde kleding en ontdekten daar magic skirts. Het principe is simpel: een rondlopende wikkelrok met twee lagen stof (aan beide kanten mooi), waarvan de bovenste korter is dan de onderste en middenin de band zit een knoopsgat. Die kan dus aan als wikkelrok, maar is op nog veel meer manieren te dragen: als rok, jurk of top, op allerlei ingenieuze wijzen geknoopt en gedraaid en gevouwen. Ze zeggen dat er 100 manieren zijn om hem te dragen.
Wij waren om, 100 kledingstukken voor de prijs van 1! :) Thuis begon het grote uitproberen. Met de laptop op de slaapkamer op zoek op youtube naar instructievideo's. Al snel bleek natuurlijk dat niet alles zo goed werkt als ze je laten geloven en voor sommige modellen bleek de ene rok ook geschikter dan de ander (langere rok, kortere band, andere verhouding tussen de twee lagen). Toch hadden we na twee filmpjes wel een manier of vier die werkte, al was de conclusie ook: toch vooral leuk voor het strand. In New York zag ik er trouwens meerdere rondlopen, en al die meisjes zagen er hip mee uit. Dus misschien is het gewoon een kwestie van nog wat oefenen en uitproberen.

Voor wie de skirt in actie wil zien: zoek op 'magic skirt' op youtube of ga naar http://www.mymagicskirt.blogspot.com/. Want ja, als het hip is, wordt er natuurlijk ook over geblogd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten