zaterdag 17 september 2011

Eindelijk een regenboogschildpad!

Als er iets is waar ik chronisch aan lijd, is het wel tijdgebrek. Ik heb al vaak gepleit voor 10 dagen in een week of 28 uur in een dag, maar hoogstwaarschijnlijk zou dat het probleem niet oplossen. Dan zou ik simpelweg nog meer dingen half doen. Want zo werkt het bij mij: ik kan 3 dingen half doen of 20, en dan doe ik er toch liever 20.

Ook als het om haken gaat, kom ik altijd tijd te kort, of om het positiever te verwoorden: heb ik altijd ideeën te veel. Ik verzin nu eenmaal veel sneller dan ik haak, en ik haak veel minder dan ik zou willen. Vandaar dat er al een jaar een idee lag voor een regenboogschildpad. De laatste tijd heb ik op de fiets van school naar huis meerdere regenbogen gezien, en zo kwam het idee weer boven. De naam voor deze creatie was er ook al: Irini. Al mijn schildpadjes hebben namelijk een Griekse naam (beroepsdeformatie) en Irini betekent vrede, wat natuurlijk prachtig past bij een regenboog.

Vandaag maakte ik haar af, en de timing is perfect: het is de week van de vrede! Dus terwijl anderen vlaggen met de 'Pace' vlag in regenboogkleuren, doe ik mee met Irini. En het volgende regenboogproject is al in de maak: dat is waar ze op zit. Fijne vredesweek!

1 opmerking: