zondag 11 december 2011

Dat was de kerstmarkt!

Het kan jullie bijna niet ontgaan zijn: gisteren stonden we met Studio in de Haak op de kerstmarkt in IJsselstein. En het was een succes! Het weer werkte mee, we hadden een mooie plek, de sfeer was goed, we hebben aardig verkocht en vooral ook heel veel leuke reacties gekregen. Veel mensen maakten even een praatje, omdat ze zelf ook haakten of omdat ze onze spulletjes gewoon leuk vonden.



Een ding dat zowel op de Kloosterfair als dit keer opviel, is dat onze favorieten altijd verkocht worden als de maakster net even weg is bij de kraam. Ik was er de hele dag en ben nauwelijks van mijn plek geweest, maar toen ik terugkwam van een kopje thee met mijn moeder en stiefvader (en de teckel die helemaal flipte van al die drukte!), zag ik gelijk dat Josje de Pink Panda muts niet meer op haar hoofd had! Gelukkig had Wendy een foto gemaakt van de nieuwe eigenaresse, een klein meisje voor wie de muts eigenlijk veel te groot was, maar die er simpelweg verliefd op was geworden. Gelukkig had ze een leuke papa die zei: 'Ach, ze groeit er wel in', want zeg nou zelf: te groot of niet, hij staat fantastisch!


Toen Wendy even weg was, verkocht ik haar Ollie, het blauwe uiltje waarvan we al verbaasd waren dat hij nog steeds niet verkocht was. Toen ze terug was, kon ik nog net wijzen: 'Die mensen hebben Ollie gekocht!' Gelukkig kon ik erbij vertellen dat ik er absoluut van overtuigd was dat ze heel lief voor hem zouden zijn, want het doet toch pijn hoor, afscheid nemen van je kinderen.

Ook mijn andere pandamuts werd verkocht aan een leuke dame, en dit keer had ik zowaar de eer dat zelf te doen. Ze was op zoek naar een grote bloem, maar het werd toch Yang :) En we mochten een foto maken, samen met haar vriendin die er prachtig bij kleurde:


Het bewijs dat ik niet gek was: ook grote dames houden van pandamutsen!

En de dag hing aan elkaar van dit soort verhalen: van de vrolijke moeder en dochter die Dennis de kerstboom kochten tot het kleine jongetje dat na lang twijfelen Winston Worm van zijn zakgeld kocht en het kleine meisje dat op de valreep tijdens het inpakken nog weg ging met kattenmuts Karbonkel. En dat is wat mij betreft wat deze kerstmarkt tot een succes maakte: het was een gezellige dag en de verkochte dingen zijn terecht gekomen bij mensen die er echt blij mee zijn. Daar doen we het voor!

1 opmerking:

  1. Een mooi verhaal dat in alle opzichten prima bij kerst past. Fijn dat jullie zo genoten hebben en dat al jullie mooie creaties zo goed terecht zijn gekomen. Voor herhaling vatbaar denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen