zaterdag 17 december 2011

Nahaaksels (ook te winnen!)

Sinds ik voor onze Rome-reis mijn collega nahaakte, heeft Studio in de Haak ook fans onder mijn leerlingen. Half november kreeg ik een mailtje van de moeder van een van mijn 6e klassers, of ik een zo-haal-ik-mijn-examen-(POPPETJE) kon haken voor haar voor Sinterklaas. Met de kerstmarkt voor de deur had ik eigenlijk besloten geen opdrachten meer aan te nemen, maar deze vond ik toch te leuk. We mailden dus een paar keer heen en weer over de details en ik haakte een meisje met krullen, een boek in haar hand en een dikke boekentas:


Toen het (POPPETJE) af was, werd haar broertje, die ik ook les geef, ingezet als koerier en de maandag na Sinterklaas stond er een heel enthousiast meisje bij mijn lokaal om te vertellen hoe blij ze ermee was. (POPPETJE) Jamilla gaat inmiddels steevast mee naar school als geluksmascotte, dus ik zie mijn creatie nog regelmatig.

Het grappige is, dat terwijl ik stiekem met haar moeder mailde, Jamilla zelf ook een bestelling plaatste voor de verjaardag van een klasgenootje, die al een paar keer had geroepen dat ze een (POPPETJE) van haar kat wilde. Nogmaals, ik zou geen opdrachten meer haken, maar ook deze was te leuk en bovendien maar weinig werk, dus met behulp van met een smoesje verkregen foto's haakte ik ook Teddy na:



Heb je zelf ook iets of iemand die je graag nagehaakt zou zien of een ander geweldig haakidee? Studio in de Haak houdt op het moment een ontwerpwedstrijd! In het verleden haakten we naast personen en huisdieren bijvoorbeeld ook al kindertekeningen na en vrijwel alles is mogelijk - we houden van een uitdaging!
Om mee te doen stuur je je ontwerp naar StudioindeHaak@hotmail.com. Kijk voor meer informatie op onze site, waar ook het stemmen op het beste ontwerp plaats zal vinden.

2 opmerkingen: