zondag 27 mei 2012

Twee jaar in de haak

Gister zaten we met de dames van Studio in de Haak voorafgaand aan onze lunchmeeting op het terras, toen Wendy ineens tegen me zei: 'Ik vind het leuk dat we hier weer zitten, want hier is het twee jaar geleden begonnen.' En inderdaad, twee jaar geleden troffen we elkaar op net zo'n mooie dag op hetzelfde terras, waar Wendy vertelde over haar droom en ik enthousiast reageerde. Nog diezelfde dag kochten we de eerste materialen, leerde Wendy haken en was (POPPETJE) een feit.

In de loop van twee jaar kwam er een Hyves en later een Facebookpagina en een infoblog, haakten Gerda en Yvette aan en veranderden we van naam omdat ons assortiment ondertussen veel meer dan (POPPETJE)s behelsde. We stonden op markten, investeerden om onze kraam steeds mooier en functioneler in te richten en gingen op zoek naar leden om nog meer diversiteit in onze producten te krijgen. Maar bovenal hadden we heel veel plezier: in het ontwerpen van nieuwe producten, vergaderen in de kroeg met bitterballen of op het terras met een lekkere lunch, samen kleumen achter de kraam, blije gezichten van nieuwe eigenaren van onze producten, leuke inzendingen op wedstrijden, reacties op foto's en natuurlijk uren en uren haakplezier.

Voor mij persoonlijk is twee jaar in de haak vooral een periode waarin mijn creativiteit steeds meer naar buiten kwam, vooral op haakgebied en op mijn blog, maar ook daarbuiten. Het is net of, nu ik het knopje 'inspiratie' eenmaal gevonden heb, ik het niet meer uit krijg. Ik stroom over van de ideeën, veel te veel om uit te voeren, en merk dat ik vaak naar de wereld kijk alsof het een grote bak inspiratie is. Op straat registreer ik details van kleding van mensen om ooit te verwerken in een ontwerp; dieren, producten in de supermarkt, personages in verhalen, kunstwerken, mijn eigen spulletjes, alles zet ik in gedachten om in (POPPETJE)s; alles waar taal in zit, liedjes, boeken, opmerkingen van mensen, screen ik op mogelijke productnamen; en als ik iets heel leuk vind, komt het altijd wel op de een of andere manier in een ontwerp terecht.

Terugkijkend op twee jaar (POPPETJE)/Studio in de Haak kijk ik ook terug op een ondertussen aardige reeks producten die ik heb gemaakt. Een van de leuke dingen van de samenwerking met de andere dames, vind ik, is dat ieder heel duidelijk zijn eigen stijl heeft. De komende weken zal ik mijn eigen (POPPETJE)s tot nu toe onder de loep nemen en terugkerende thema's laten zien in de rubriek 'ik houd van'. Om te vieren dat we twee jaar bestaan en dat ik al twee jaar haak en omdat ik gewoon heel veel van mijn gehaakte 'kinders' houd!

2 opmerkingen:

  1. Jeetje, 2 jaar al! Gefeliciteerd!
    Het is leuk om jullie te volgen, om al jullie maaksels en activiteiten te zien. Ik hoop dat jullie dat nog heel lang blijven doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hé, dat we gewoon op precies dezelfde plek zaten! Ik vind het ook nog steeds ontzettend leuk, en heb zin in de Kloosterfair joh! X

    BeantwoordenVerwijderen