zondag 1 juli 2012

Zeno

Ik ga van de zomer met een groep bovenbouwleerlingen en een vriendin die ook docente klassieken is naar Athene. Twee leerlingen hebben het initiatief genomen om deze studiereis te organiseren en er zijn alleen maar mensen uitgenodigd die 'niet klagen over zere voeten en de hele dag oude dingen willen bekijken' dus het wordt een actieve week!
Na de Rome-reis met (POPPETJE) Guiot kunnen we natuurlijk niet meer op reis zonder mascotte, dus haakte ik Zeno.



Toen ik hem voorstelde per email kreeg ik van een van de leerlingen de vraag of het niet 'de schildpad van' moest zijn - altijd fijn als blijkt dat je leerlingen iets hebben opgestoken in je lessen!-, waarop ik antwoordde dat hij wel vernoemd is naar Zeno van de schildpad, maar toch niet de schildpad van Zeno is, aangezien die zo rond 1200 v. Chr. leefde (de schildpad, niet Zeno) en schildpadden wel oud worden, maar toch niet zó oud.

Maar goed, Zeno en ik bereiden ons momenteel geestelijk voor op de reis door veel Griekse muziek te luisteren, waarbij hij vrolijk meetingelt, want hij heeft een belletje aan zijn staart (hij is namelijk ook nog een beetje vernoemd naar een drummer). Woensdag gaat hij in real life kennis maken met zijn fans-reisgenoten en uiteraard krijgen jullie over een paar weken een reisverslag van ons!

1 opmerking:

  1. Die is weer leuk geworden.

    Veel plezier met de voorbereidingen en alvast een goede reis gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen