maandag 29 oktober 2012

Bij de (POPPETJE)dokter

Na de Rome-reis kwam (POPPETJE) Guiot met mij mee naar huis om gerepareerd te worden. Ik ben namelijk naast (POPPETJE)designer ook (POPPETJE)dokter. De patient moest even wachten, want de benodigde kleur garen was op en de (POPPETJE)dokter was zo druk met haar andere baan, dat ze pas na een paar weken naar de wolwinkel kon. Gelukkig was het gezellig in de wachtkamer, want al mijn eigen (POPPETJE)s waren heel blij Guiot te zien!


Toen de dokter eindelijk naar de winkel ging, bleek de kleur van Guiots jasje niet meer in het assortiment te zijn. Gelukkig bestaat er nog wel een kleur die erop lijkt én was er nog een klein restje legergroen in huis, want dit keer was de (POPPETJE)dokter eigenlijk meer kleermaker dan dokter. Guiot had namelijk een betere constructie in zijn jasje nodig om op zijn stokje te blijven hangen, en zijn label zat los.

 
 
Ik haakte een (lichtgroen) buisje dat om het stokje past en naaide dat (met legergroen!) in zijn jasje. 

 
 
Daarna zette ik het label weer vast en was Guiot weer in uitstekende conditie. Morgen gaat hij mee naar school en dan mag hij weer naar huis! We zullen hem hier missen, maar gelukkig weet ik dat ik hem in Rome weer zie.
 


1 opmerking:

  1. Tsja, het leven van een SidH-lid gaat niet altijd over rozen... Zo heb ik pas de aardbeitas van Dirkje, die ze met haar mama was komen kopen op de Kloosterfair, gerepareerd. Door het intensieve gebruik was het knoopje van de band wat losgeraakt en daardoor rafelde dat een beetje. Gelukkig had de mama van Dirkje het niet afgeknipt, want nu kon ik het weer helemaal repareren!
    Wat zat grote Guiot blij zijn om zijn (POPPETJE)-vriend weer te zien!

    BeantwoordenVerwijderen