zondag 18 november 2012

Playmobil pietjes

Ik miste dit jaar de intocht van Sinterklaas, want ik had de hele nacht gelopen met de scouting en lag nog in mijn bed. Dat betekent echter niet dat ik zijn aankomst niet vierde! Ik maakte truffelpepernoten en dronk chocolademelk-zonder-melk, met uitzicht op mijn nieuwe Playmobil pietjes.

Een week of twee geleden liep ik de Blokker in voor de een of andere boodschap. Zoals vaak als ik daar een keer kom, ging ik ook even naar boven naar de speelgoedafdeling, gewoon omdat ik het leuk vind speelgoed te kijken. Maar toen zag ik Playmobil pietjes. En ik houd ontzettend van Playmobil: schattig uitgevoerde stereotypen met treffende details, dat is precies wat ik in mijn (POPPETJE)s ook probeer te bereiken. Ik besloot dus dat ik Playmobil pietjes mocht, alleen welke?
Er was een setje van een Sint op een paard met Piet, een (andere) Sint met een engel (!), en drie pakjespieten. Ik vond de engel cool, maar de Sintjes niet zo heel leuk en de Piet bij de Sint had een witte mond, dus de keuze viel op de drie pakjespieten.

Toegegeven, de tekst op het doosje faalt hard,

 
maar staan ze er niet allerschattigst bij op mijn kast?
 
 
En na 5 december mogen ze gezellig met de paaskuikens en de herfst(POPPETJE)s in de kast en zet ik hun collega de Playmobil kerstman weer onder de kerstboom.


1 opmerking:

  1. hahaha !! leuk!!!

    mijn neefje had die met sint in zijn schoen gekregen, hij was helemaal hyper!! hij vond het zo gaaf!!!

    BeantwoordenVerwijderen