maandag 9 juni 2014

Petticoat!

Het lag er al even, een berg lila tule en een stukje lila voering met een bijkleurend klosje garen. Want dat er een petticoat onder mijn cirkelrok moest, had ik al direct bedacht. Maar het was zo'n project waarvan ik niet zo goed wist hoe, dus het bleef liggen. Inmiddels heb ik echter al drie 50's outfits waar ie bij kon (ik gaf mezelf een zomerjurk voor kerst en ik maakte een tijdje geleden nog een cirkelrok), dus het werd tijd. Een week of 2 geleden begon ik er aan. Ik volgde een tutorial, maar deed wel alles anders. Dat leverde in eerste instantie niet het gewenste resultaat op, maar na een beetje aanpassen had ik een petticoat en trok ik hem gelijk aan om me te haasten naar een bruiloft!

En ik raadt het iedereen aan. Je moet er 10 meter tule voor rimpelen en een wolk tule onder je naaimachine door te zien werken, maar de Disney-prinses in je wordt er heel blij van, en je snapt niet meer dat Sandy haar rokken opgaf voor een man, al is het nog zo John Travolta.

Binnenkort een tutorial van mijn aangepaste patroon, voor nu foto's van mij met cirkelrok en petticoat.

 
Update: tutorial petticoat vind je hier
Tutorial cirkelrok staat hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten