zondag 8 november 2015

Spelen met de Instax mini 8

(Lees hier mijn eerste post over mijn Instax camera)

Er ging iets mis bij mijn bestelling fotocassettes en -blik bij de Hema (ik kreeg iemand anders spijkerbroek!), maar nog 2 weken later had ik ze eindelijk. De cameratas duurde nog veel langer, terwijl ik hem expres bij een Nederlandse website had besteld met het idee dat dat sneller zou gaan...














Maar ik kon in de herfstvakantie dus met complete uitrusting naar Amsterdam. Ware het niet... dat ik m'n fotoblikje vergat. Gelukkig zat er een zakje haakwerk in mijn tas en kon ik ze daar veilig in vervoeren naar huis.



Vandaag wandelde ik in het bos. Ik hoopte op mooie paddenstoelen, maar de twee die ik zag, vond ik niet fotowaardig. Gelukkig werd deze teleurstelling goedgemaakt door een enorme kudde Lakenvelder koeien (mijn favorieten!) met heel veel lieve, pluizige kalfjes. Mijn Instax leverde ook gelijk een praatje op met een andere fotograferende mevrouw.


Dit keer vergat ik mijn blikje niet en kon ik m'n foto's keurig opruimen - handig! Met mijn cameratasje ben ik ook blij. In het begin ging de camera er wat lastig in en uit (je kunt ook fotograferen met het tasje erom, maar dan moet de klep er wel af en waar laat je die dan weer...), maar inmiddels gaat dat prima. En het is ideaal dat je hem niet in je tas hoeft te proppen.

Met de instellingen ben ik nog een beetje aan het stoeien. In Amsterdam vond ik mijn foto's erg donker uitgevallen, maar mijn voeten in de bladeren werden vandaag weer een beetje licht, terwijl ik me steeds aan de aanbevolen instelling houd en echt probeer te kijken naar het lampje met de camera in de richting waarin ik ook ga fotograferen (aangezien omhoog of omlaag gericht veel verschil kan maken in licht). Toch heb ik nog niet een foto gemaakt die echt mislukt was, en het is ook wel een beetje de charme van analoog fotograferen natuurlijk dat het niet altijd wordt wat je verwacht.
Wat ik ook heel leuk vind om te doen: gepersonaliseerde kaarten fotograferen. Ik maakte al een paar mensen blij met een zelf geschoten kaartje. Lijkt me op vakantie ook super! Leuk speelgoed, kortom.


1 opmerking: